Türkiye Ulusal Ajansı tarafından desteklenen 2022-1-TR01-KA220-SCH-000087898 numaralı ve Türkçe ismiyle -Hikâye Anlatma Tekniklerinde Dijital Uygulamalar ile Akademik Başarıyı Arttırarak Erken Okul Terkinin Azaltılması- Erasmus+ KA220SCH projemiz, çoklu duyusal öğrenme modeline dayalı dijital teknikleri ve hikaye anlatımı tekniğini kullanarak, öğrencilerin öğrenme güçlüklerinde öğretmenleri profesyonel olarak destekleyerek öğrencilerin erken okul terkini azaltmayı amaçlamaktadır.
Geliştirilen iş paketleri doğrultusunda hazırlan 10 modül ve ilgili eğitim içeriklerinden oluşan eğitim kiti 18-22 Nisan 2024 tarih aralığında Slovenya-Lübliyana’da Ljubljana Üniversitesi tarafından ev sahipliği yapılan Eğitici Eğitimi aracılığıyla tüm ortak kurumlardan katılımcılarla gerçekleştirildi. Okulumuzu öğretmenlerimiz Tülay UĞUR, Deniz YILMAZ ve İnci ERGÜN katılımcı olarak temsil ettiler. 5 gün ve toplam 40 saatlik eğitici eğitimi alan öğretmenlerimiz diğer meslektaşlarına da aynı eğitimi vereceklerdir. Tüm eğitim eğitimciler tarafından faydalanılmak üzere kayıt alına alınmıştır ve paylaşılacaktır. Eğitimde yer alan modüller ve eğitim içerikleri şu şekildedir.
MODÜL1 .Korkular
MODÜL2. Dürüstlük
MODÜL3.Okul Benim İkinci Evimdir
MODÜL4. Önyargılar
MODÜL5.Arkadaşlık
MODÜL6. Paylaş ve Çoğal
MODÜL7. Her Şeyin Bir Sonu Vardır
MODÜL8. Bilgisizlik Mutluluk Getirmez
MODÜL9. Yeşil Beceriler
MODÜL10. Sınırlarınızı Esnetin
- Dijital Hikayeler projesine giriş
- Erken okul terki ve okul iklimi, arkadaşlıklar, zorbalık ve sosyalleşme
- Oyun temelli öğrenme
- Dijital Hikaye anlatıcılığı
- Bir gizli hazine olarak öğrencilerin karakter güçleri
- Hikayeler ve hikaye anlatımı
- Eğiticiler için dijital yeterlilikler
- Çevrim içi öğrenme-öğretme platformunun sunumu
- Dijital hikaye anlatıcılığı – workshop